textová verzia pre zrakovo postihnutých textová verzia | pondelok 20. november 2017 | meniny: Félix

Občan

vyhľadať spojenie MHD
pohotovosť lekární

Rozpis pohotovostných lekárenských služieb od 17.00 hod. do 22.00 hod.

20. 11. 2017
Lekáreň SCHNEIDER, OC MIRAGE, A. Hlinku 7/B, 01001 Žilina
21. 11. 2017
Lekáreň U DOBRÉHO PASTIERA, Smreková 39, 01007 Žilina

celý rozpis
čo sa v Žiline urobilo
Press Primátor na aktuálne témy Prednosta Mestského úradu v Žiline informuje Stretnutia občanov s vedením mesta Radničné noviny mesta Žilina Kronika mesta Žilina Osobnosti mesta Žilina Žilinský mládežnícky parlament Spolupráca s partnerskými mestami Žiliny Názvy ulíc a iných verejných priestranstiev na území mesta Žilina Staršie články ďalšie články
kam dnes

Zábavno-náučná hodina dejepisu a fyziky v múzeu dopravy Múzeum dopravy v Rajeckých Tepliciach

Výstava fotografií Mira Gregora Radnica mesta Žilina (08:00-15:00)

Myslím, teda recyklujem Krajská knižnica, Žilina

Toto je múzeum – 75 rokov PMZA Budatínsky hrad, Žilina

ďaľšie podujatia
mailinglist
Prajete si dostávať aktuálne informácie a správy? Prihláste sa do nášho mailinglistu.

Elektronizácia služieb Mesta Žilina

   


Odbor ekonomický

Kontakt na zamestnancov



Oddelenie správy daní


  • vykonáva činnosti v oblasti správy miestnych daní a poplatkov (spracovanie rozhodnutí, výziev, odvolaní a iných podaní a pod.) v zmysle platných zákonov,
  • podieľa sa na vymáhaní daňových nedoplatkov, teda - najmä vyhotovuje výzvy na zaplatenie nedoplatku na jednotlivých daniach a poplatkoch a zasiela ich daňovníkom/poplatníkom,
  • vyhotovuje výkazy daňových nedoplatkov a postupuje ich na odbor právny a majetkový k ďalšiemu vymáhaniu prostredníctvom exekútora,
  • sleduje Obchodný vestník a v prípade zistenia, že bol vyhlásený konkurz na majetok daňovníka/poplatníka, resp. povolená reštrukturalizácia, riadne a včas postupuje daňové pohľadávky mesta na odbor právny a majetkový za účelom vypracovania sumárnej prihlášky za mesto a jej postúpenia na príslušný okresný súd a správcu konkurznej podstaty, všetky činnosti vykonáva v súčinnosti s odborom právnym a majetkovým,
  • zabezpečuje daňové nedoplatky zriadením záložného práva pri žiadostiach o povolenie odkladu platenia dane alebo platenia dane v splátkach,
  • vyhotovuje a zasiela daňovníkom rozhodnutia o vyrubení sankčného úroku na miestnych daniach a poplatku,
  • zabezpečuje priamu komunikáciu s občanmi v Klientskom centre, po dohode aj na inom mieste v rámci mestského úradu, podľa príslušnej agendy daných referátov,
  • zabezpečuje zber a metodickú podporu pri vypĺňaní daňových tlačív a iných úradných listín, ktoré súvisia s miestnymi daňami,
  • zabezpečuje vybavovanie podaní, odvolaní, sťažností a inej korešpondencie,
  • zabezpečuje komunikáciu s Finančným riaditeľstvom SR ako druhostupňovým odvolacím orgánom,
  • vykonáva činnosti spojené s overením skutočností v daňovom priznaní, skutočností uvedených v oznámení, odvolaní,
  • zabezpečuje zverejňovanie daňových dlžníkov a ich aktualizáciu v súčinnosti s referátom informatiky,
  • zabezpečuje ad hoc výkazníctvo v oblasti miestnych daní a poplatkov.

Referát dane z nehnuteľnosti

    Vykonáva správu dane z nehnuteľnosti, a to najmä:
  • spracováva štatistiku a výkazníctvo súvisiace so správou dane z nehnuteľnosti,
  • pripravuje návrh všeobecne záväzných nariadení v oblasti dane z nehnuteľnosti,
  • zabezpečuje preberanie priznaní a metodickú podporu pri ich vypĺňaní,
  • potvrdzuje žiadosti pre rôzne inštitúcie o úhrade dane z nehnuteľnosti,
  • vykonáva súčinnosť tretím osobám (Finančným riaditeľstvom a pod.),
  • eviduje zmeny nehnuteľností v zmysle podaných priznaní (kúpa, predaj, dedičstvo, dražba, úľavy ZŤP a pod.),
  • poskytuje informácie o dani z nehnuteľnosti, zachováva daňové tajomstvo,
  • vymáha nedoplatky na dani z nehnuteľnosti prostredníctvom výziev, výkazov daňových nedoplatkov, prihlasovaním do dedičského konania, konkurzu a reštrukturalizácie,
  • zasiela žiadosti o vyhotovenie kópií listín zo súdneho spisu obchodných spoločností za účelom riešenia daňových nedoplatkov,
  • vykonáva správu dane z nehnuteľnosti v zmysle platnej legislatívy.

Referát poplatku za komunálny odpad

    Vykonáva správu miestnych poplatkov za komunálne odpady a drobné stavebné odpady, a to najmä:
  • eviduje zmeny - evidencia prihlášok/odhlášok zberných nádob a následne zapracuje zmeny do konečnej sumy poplatku, v súčinnosti s odborom životného prostredia,
  • pripravuje návrh všeobecne záväzných nariadení v oblasti výberu a správy poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady,
  • spracováva štatistiku a výkazníctvo súvisiace so správou poplatku,
  • poskytuje informácie o miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady,
  • preberá doklady v zmysle platného všeobecne záväzného nariadenia o miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady na území mesta,
  • vykonáva súčinnosť tretím osobám (Finančným riaditeľstvom a pod.),
  • potvrdzuje žiadosti pre rôzne inštitúcie o úhrade poplatku za komunálny odpad,
  • vymáha nedoplatky na poplatku prostredníctvom výziev, výkazov daňových nedoplatkov, prihlasovaním do dedičského konania, konkurzu a reštrukturalizácie,
  • zasiela žiadosti o vyhotovenie kópií listín zo súdneho spisu obchodných spoločností za účelom riešenia nedoplatkov na poplatku,
  • vykonáva správu poplatku v zmysle platnej legislatívy.

Referát ostatných daní

  • vykonáva správu miestnej dane za psa,
  • vykonáva správu miestnej dane za nevýherné hracie prístroje,
  • vykonáva správu miestnej dane za predajné automaty,
  • vykonáva správu miestnej dane za ubytovanie,
  • vydáva povolenia - licencie na prevádzkovanie výherných hracích prístrojov,
  • spracováva štatistiku a výkazníctvo súvisiace s miestnou správou týchto miestnych daní.
  • zabezpečuje prípravu všeobecne záväzných nariadení v oblasti správy týchto daní,
  • eviduje zmeny v evidencii ostatných miestnych daní v zmysle podaných priznaní (pes, predajné automaty, nevýherné hracie prístroje),
  • poskytuje informácie o ostatných miestnych daniach,
  • vymáha nedoplatky na ostatných miestnych daniach prostredníctvom výziev, výkazov daňových nedoplatkov, prihlasovaním do dedičského konania, konkurzu a reštrukturalizácie,
  • vykonáva súčinnosť tretím osobám (Finančným riaditeľstvom a pod.),
  • zasiela žiadosti o vyhotovenie kópií listín zo súdneho spisu obchodných spoločností za účelom riešenia daňových nedoplatkov,
  • vykonáva správu ostatných daní v zmysle platnej legislatívy,
    V Klientskom centre zabezpečuje:
  • preberanie priznaní k ostatným miestnym daniam,
  • vydáva evidenčné známky pre psov.


Oddelenie rozpočtu a účtovníctva


Referát rozpočtu

  • zostavuje rozpočet mesta a zabezpečuje jeho zmeny prostredníctvom rozpočtových opatrení,
  • zostavuje výročnú správu mesta a konsolidovanú výročnú správu mesta,
  • vykonáva finančné usporiadanie hospodárenia, zabezpečuje kontrolu plnenia rozpočtu, zostavuje záverečný účet mesta,
  • spracováva ekonomické analýzy pre zostavovanie rozpočtu a dlhodobých rozvojových zámerov, riadi manažment hotovosti na základe koordinácie finančných činností,
  • navrhuje postupy a stratégie pre dosiahnutie finančných cieľov a dosiahnutie súladu krátkodobých a rozvojových programov,
  • koordinuje rozpočtový proces originálnych a prenesených kompetencií mesta v súlade s platným zákonom,
  • spolupracuje na príprave grantových projektov,
  • vypracúva ad hoc finančné analýzy podľa presného zadania požadujúcej organizačnej zložky,
  • poskytuje súčinnosť a podporu pri výkone kontroly účelnosti použitia poskytnutých prostriedkov z rozpočtu mesta,
  • zabezpečuje zostavenie a podporu pri overovaní účtovnej závierky, individuálnej a konsolidovanej, výročnej správy, individuálnej a konsolidovanej, záverečného účtu,
  • predkladá požadované údaje v zmysle zákona Ministerstvu financií SR prostredníctvom RISSAM a vyúčtovanie poskytnutých návratných a nenávratných finančných prostriedkov zo štátneho rozpočtu,
  • zabezpečuje podporu pri výkone kontroly zo strany NKÚ pri výkone kontroly hospodárenia mesta a iných kontrolách NKÚ.

Referát účtovníctva

  • vedie účtovníctvo podľa platných predpisov,
  • spracúva ročnú individuálnu účtovnú závierku a konsolidovanú účtovnú závierku,
  • zostavuje štvrťročné účtovné výkazy mesta pre daňový úrad,
  • zabezpečuje platobný styk a zúčtovací styk vrátane pokladničných operácií,
  • vedie evidenciu dodávateľských a odberateľských faktúr, zabezpečuje finančné plnenie faktúr a zmlúv na základe rozhodnutia vecne príslušného organizačného útvaru,
  • sleduje úhrady pokút udelených mestom,
  • vykonáva archiváciu účtovných dokladov mesta,
  • koordinuje účtovníctvo rozpočtových organizácií,
  • na základe žiadostí vyhotovuje potvrdenia, ktoré sa týkajú záväzkov voči mestu,
  • komunikuje a spolupracuje s nezávislým audítorom pri overovaní účtovnej závierky individuálnej a konsolidovanej, výročnej správy individuálnej a konsolidovanej, záverečného účtu a poskytuje podporu pri výkone kontroly NKÚ, resp. iných kontrolných orgánov štátnej správy,
  • zabezpečuje výber poplatkov, daní a iných platieb v hotovosti,
  • zabezpečuje s odborom právnym a majetkovým spracovanie podkladov a návrhov pre odpis nevymožiteľných nedaňových pohľadávok,
  • zabezpečuje riadnu a mimoriadnu inventarizáciu majetku, pohľadávok a záväzkov,
  • vedie projektové účtovníctvo o prostriedkoch dotácie, vrátane vlastných zdrojov, účtuje v analytickej evidencii na analytických účtoch,
  • informuje projektových manažérov, na základe požiadania, formou správ o priebežnom čerpaní rozpočtu projektov a o finančných tokoch projektov na bankovom účte,
  • ak na záver realizácie projektu je potrebné vykonať audit výdavkov, v spolupráci s projektovým/finančným manažérom zabezpečuje prípravu podkladov pre audit a odsúhlasuje ich správnosť.

Oddelenie daňovej kontroly

  • vykonáva vyhľadávaciu činnosť, miestne zisťovanie a daňovú kontrolu v oblasti miestnych daní v súlade so zákonom č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
  • vypracováva všetky dokumenty súvisiace s výkonom kontrolnej činnosti v oblasti miestnych daní (výzvy, protokoly, zápisnice a iné),
  • rieši odvolania voči rozhodnutiam vyrubeným po daňovej kontrole, miestnom zisťovaní alebo po určení dane podľa vlastných pomôcok,
  • vykonáva činnosti spojené s overením skutočností v daňovom priznaní,
  • vypracováva plán kontrolnej činnosti, vyhodnocuje kontrolnú činnosť,
  • rieši agendu pri konaniach o riadnych a mimoriadnych opravných prostriedkoch (obnova konania, preskúmanie rozhodnutia mimo odvolacieho konania a iné),
  • podieľa sa na vymáhaní daňových nedoplatkov,
  • podieľa sa na zabezpečení zistených daňových nedoplatkov zriadením záložného práva,
  • podieľa sa na vyhotovovaní a zasielaní rozhodnutí o vyrubení sankčného úroku na miestnych daniach a poplatku.

Referát informatiky

  • zabezpečuje správu informačného systému samosprávy,
  • zabezpečuje prevádzku technického, systémového a aplikačného programového vybavenia informačného systému samosprávy, GIS a jeho administráciu,
  • riadi a kontroluje prevádzku informačných technológií a informačných systémov,
  • zabezpečuje nové softvérové aktivity pre mestský úrad, dopĺňa technické a programové vybavenie zamestnancov,
  • definuje koncepciu návrhu hardwarového a softwarového vybavenia, počítačovej siete, jej ochranu a selekciu prístupov do nej,
  • vedie evidenciu softvérového a hardvérového vybavenia,
  • zabezpečuje vzdelávanie zamestnancov v oblasti obsluhy aplikačného programového vybavenia a poskytuje im iné odborné informácie súvisiace s používaním výpočtovej techniky,
  • zabezpečuje zasadnutia mestskej rady, mestského zastupiteľstva po technickej stránke (najmä ozvučenie, hlasovanie, zverejňovanie) v priamej súčinnosti s príslušnými organizačnými útvarmi,
  • definuje koncepciu návrhu tlačového prostredia, jej vybavenia, obnovy a správy,
  • zabezpečuje správu a prideľovanie mobilných dátových zariadení, mobilných telefónov,
  • zabezpečuje komunikáciu s dodávateľmi IT služieb a tovarov,
  • koordinuje, implementuje a zabezpečuje podporu prevádzky a udržateľnosti projektu Elektronizácia služieb Mestského úradu v Žiline (OPIS).