textová verzia pre zrakovo postihnutých textová verzia | streda 8. apríl 2020 | meniny: Albert

Občan

vyhľadať spojenie MHD
pohotovosť lekární

Rozpis pohotovostných lekárenských služieb od 17.00 hod. do 22.00 hod.

08. 04. 2020
Lekáreň CLAUDIUS GALENUS, Vojtecha Spanyola 8633/43P, 01001 Žilina / 20:00 - 22:00
09. 04. 2020
Lekáreň MELISA, Jána Milca 741/27, 01001 Žilina / 20:00 - 22:00

celý rozpis
kam dnes

Požičaj si e-knihy Krajská knižnica, Žilina

ŽILINA ZAPÁJA OBČANOV DO ŠITIA RÚŠOK Žilina

ZOSTAŇ DOMA Žilina

BábkarAnténa www.babkarantena.sk

ďaľšie podujatia
mailinglist
Prajete si dostávať aktuálne informácie a správy? Prihláste sa do nášho mailinglistu.

Odbor ekonomický

Kontakt na zamestnancov



Oddelenie správy daní


  • vykonáva činnosti v oblasti správy miestnych daní a poplatkov (spracovanie rozhodnutí, výziev, odvolaní a iných podaní a pod.) v zmysle platných zákonov,
  • podieľa sa na vymáhaní daňových nedoplatkov, najmä vyhotovuje výzvy na zaplatenie nedoplatku na jednotlivých daniach a poplatkoch a zasiela ich daňovníkom/poplatníkom,
  • vyhotovuje výkazy daňových nedoplatkov a postupuje ich na odbor právny, majetkový a verejného obstarávania k ďalšiemu vymáhaniu prostredníctvom exekútora,
  • sleduje Obchodný vestník a v prípade zistenia, že bol vyhlásený konkurz na majetok daňovníka/poplatníka, resp. povolená reštrukturalizácia, riadne a včas postupuje daňové pohľadávky mesta na odbor právny, majetkový a verejného obstarávania za účelom vypracovania sumárnej prihlášky za mesto a jej postúpenia na príslušný okresný súd a správcu konkurznej podstaty, všetky činnosti vykonáva v súčinnosti s odborom odbor právny, majetkový a verejného obstarávania,
  • zabezpečuje daňové nedoplatky zriadením záložného práva pri žiadostiach o povolenie odkladu platenia dane alebo platenia dane v splátkach,
  • vyhotovuje a zasiela daňovníkom rozhodnutia o vyrubení sankčného úroku na miestnych daniach a poplatku,
  • zabezpečuje priamu komunikáciu s občanmi v Klientskom centre, po dohode aj na inom mieste v rámci mestského úradu, podľa príslušnej agendy daných referátov,
  • zabezpečuje zber a metodickú podporu pri vypĺňaní daňových tlačív a iných úradných listín, ktoré súvisia s miestnymi daňami,
  • zabezpečuje vybavovanie podaní, odvolaní, sťažností a inej korešpondencie,
  • zabezpečuje komunikáciu s Finančným riaditeľstvom SR ako druhostupňovým odvolacím orgánom,
  • vykonáva činnosti spojené s overením skutočností v daňovom priznaní, skutočností uvedených v oznámení, odvolaní,
  • zabezpečuje zverejňovanie daňových dlžníkov a ich aktualizáciu v súčinnosti s oddelením informatiky,
  • zabezpečuje ad hoc výkazníctvo v oblasti miestnych daní a poplatkov,
  • vykonáva vyhľadávaciu činnosť, v prípade potreby aj miestne zisťovanie a vyrubenie miestnej dane a poplatku podľa vlastných pomôcok v súlade so zákonom č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
  • vymáha nedoplatky na ostatných miestnych daniach prostredníctvom výziev, výkazov daňových nedoplatkov, prihlasovaním do dedičského konania, konkurzu a reštrukturalizácie,
  • poskytuje súčinnosť tretím osobám (Finančné riaditeľstvo, a pod.),
  • zasiela žiadosti o vyhotovenie kópií listín zo súdneho spisu obchodných spoločností za účelom riešenia daňových nedoplatkov,
  • rieši odvolania voči rozhodnutiam vyrubeným po určení dane podľa vlastných pomôcok,
  • vykonáva činnosti spojené s overením skutočností v daňovom priznaní,
  • rieši agendu pri konaniach o riadnych a mimoriadnych opravných prostriedkoch (obnova konania, preskúmanie rozhodnutia mimo odvolacieho konania a iné),
  • podieľa sa na vymáhaní daňových nedoplatkov,
  • podieľa sa na zabezpečení zistených daňových nedoplatkov zriadením záložného práva,
  • podieľa sa na vyhotovovaní a zasielaní rozhodnutí o vyrubení sankčného úroku na miestnych daniach a poplatku.

Referát dane z nehnuteľnosti

Vykonáva správu dane z nehnuteľnosti, a to najmä:

  • spracováva štatistiku a výkazníctvo súvisiace so správou dane z nehnuteľnosti,
  • pripravuje návrh všeobecne záväzných nariadení mesta v oblasti dane z nehnuteľnosti,
  • zabezpečuje preberanie priznaní a metodickú podporu pri ich vypĺňaní,
  • potvrdzuje žiadosti pre rôzne inštitúcie o úhrade dane z nehnuteľnosti,
  • poskytuje súčinnosť tretím osobám (Finančné riaditeľstvo a pod.),
  • eviduje zmeny nehnuteľností v zmysle podaných priznaní (kúpa, predaj, dedičstvo, dražba, úľavy ZŤP a pod.),
  • poskytuje informácie o dani z nehnuteľnosti, zachováva daňové tajomstvo,
  • vymáha nedoplatky na dani z nehnuteľnosti prostredníctvom výziev, výkazov daňových nedoplatkov, prihlasovaním do dedičského konania, konkurzu a reštrukturalizácie,
  • zasiela žiadosti o vyhotovenie kópií listín zo súdneho spisu obchodných spoločností za účelom riešenia daňových nedoplatkov,
  • vykonáva správu dane z nehnuteľnosti v zmysle platnej legislatívy.

Referát poplatku za komunálny odpad

Vykonáva správu miestnych poplatkov za komunálne odpady a drobné stavebné odpady, a to najmä:

  • eviduje zmeny - evidencia prihlášok/odhlášok zberných nádob a následne zapracováva zmeny do konečnej sumy poplatku v súčinnosti s odborom správy verejného priestranstva a správy životného prostredia,
  • pripravuje návrh všeobecne záväzných nariadení mesta v oblasti výberu a správy poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady,
  • spracováva štatistiku a výkazníctvo súvisiace so správou poplatku,
  • poskytuje informácie o miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady,
  • preberá doklady v zmysle platného všeobecne záväzného nariadenia mesta o miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady na území mesta,
  • poskytuje súčinnosť tretím osobám (Finančné riaditeľstvo a pod.),
  • potvrdzuje žiadosti pre rôzne inštitúcie o úhrade poplatku za komunálny odpad,
  • vymáha nedoplatky na poplatku prostredníctvom výziev, výkazov daňových nedoplatkov, prihlasovaním do dedičského konania, konkurzu a reštrukturalizácie,
  • zasiela žiadosti o vyhotovenie kópií listín zo súdneho spisu obchodných spoločností za účelom riešenia nedoplatkov na poplatku,
  • vykonáva správu poplatku v zmysle platnej legislatívy.

Referát ostatných daní

  • vykonáva správu miestnej dane za psa,
  • vykonáva správu miestnej dane za nevýherné hracie prístroje,
  • vykonáva správu miestnej dane za predajné automaty,
  • vykonáva správu miestnej dane za ubytovanie,
  • spracováva štatistiku a výkazníctvo súvisiace s miestnou správou týchto miestnych daní,
  • zabezpečuje prípravu všeobecne záväzných nariadení v oblasti správy týchto daní,
  • eviduje zmeny v evidencii ostatných miestnych daní v zmysle podaných priznaní (pes, predajné automaty, nevýherné hracie prístroje),
  • poskytuje informácie o ostatných miestnych daniach,
  • vykonáva správu ostatných daní v zmysle platnej legislatívy.


V Klientskom centre zabezpečuje:

  • preberanie priznaní k všetkým miestnym daniam,
  • vydáva evidenčné známky pre psov.


Oddelenie rozpočtu a účtovníctva


Referát rozpočtu

  • zostavuje rozpočet mesta a zabezpečuje jeho zmeny prostredníctvom rozpočtových opatrení,
  • zostavuje výročnú správu mesta a konsolidovanú výročnú správu mesta,
  • vykonáva finančné usporiadanie hospodárenia, zabezpečuje kontrolu plnenia rozpočtu, zostavuje záverečný účet mesta,
  • spracováva ekonomické analýzy pre zostavovanie rozpočtu a dlhodobých rozvojových zámerov, riadi manažment hotovosti na základe koordinácie finančných činností,
  • navrhuje postupy a stratégie pre dosiahnutie finančných cieľov a dosiahnutie súladu krátkodobých a rozvojových programov,
  • koordinuje rozpočtový proces originárnych a prenesených kompetencií mesta v súlade s platným zákonom,
  • spolupracuje na príprave grantových projektov,
  • vypracúva ad hoc finančné analýzy podľa presného zadania požadujúcej organizačnej zložky,
  • poskytuje súčinnosť a podporu pri výkone kontroly účelnosti použitia poskytnutých prostriedkov z rozpočtu mesta,
  • zabezpečuje zostavenie a podporu pri overovaní účtovnej závierky, individuálnej a konsolidovanej, výročnej správy, individuálnej a konsolidovanej, záverečného účtu,
  • predkladá požadované údaje v zmysle zákona Ministerstvu financií SR prostredníctvom RISSAM a vyúčtovanie poskytnutých návratných a nenávratných finančných prostriedkov zo štátneho rozpočtu,
  • zabezpečuje podporu pri výkone kontroly zo strany NKÚ, resp. iných kontrolných orgánov.

Referát účtovníctva

  • vedie účtovníctvo podľa platných predpisov,
  • spracúva ročnú individuálnu účtovnú závierku a konsolidovanú účtovnú závierku,
  • zostavuje štvrťročné účtovné výkazy mesta pre daňový úrad,
  • zabezpečuje platobný styk a zúčtovací styk vrátane pokladničných operácií,
  • vedie evidenciu dodávateľských a odberateľských faktúr, zabezpečuje finančné plnenie faktúr a zmlúv na základe rozhodnutia vecne príslušného organizačného útvaru,
  • sleduje úhrady pokút udelených mestom,
  • vykonáva archiváciu účtovných dokladov mesta,
  • koordinuje účtovníctvo rozpočtových organizácií,
  • na základe žiadostí vyhotovuje potvrdenia, ktoré sa týkajú záväzkov voči mestu,
  • komunikuje a spolupracuje s nezávislým audítorom pri overovaní účtovnej závierky individuálnej a konsolidovanej, výročnej správy individuálnej a konsolidovanej, záverečného účtu a poskytuje podporu pri výkone kontroly NKÚ, resp. iných kontrolných orgánov,
  • zabezpečuje výber poplatkov, daní a iných platieb v hotovosti,
  • zabezpečuje s odborom právnym, majetkovým a verejného obstarávania spracovanie podkladov a návrhov pre odpis nevymožiteľných nedaňových pohľadávok,
  • zabezpečuje riadnu a mimoriadnu inventarizáciu majetku, pohľadávok a záväzkov,
  • vedie projektové účtovníctvo o prostriedkoch dotácie, vrátane vlastných zdrojov, účtuje v analytickej evidencii na analytických účtoch,
  • informuje projektových manažérov, na základe požiadania, formou správ o priebežnom čerpaní rozpočtu projektov a o finančných tokoch projektov na bankovom účte,
  • ak na záver realizácie projektu je potrebné vykonať audit výdavkov, v spolupráci s projektovým/finančným manažérom zabezpečuje prípravu podkladov pre audit a odsúhlasuje ich správnosť.

Kontroling ekonomiky mesta

  • zabezpečuje systém činností v oblasti manažérskeho účtovníctva a sledovania nákladov,
  • vykonáva činnosti v oblasti spracovania analýz a reportov spojených s tokom financií v rámci mestského úradu aj subjektov patriacich do zriaďovateľskej a zakladateľskej pôsobnosti mesta,
  • v oblasti financovania spolupracuje na spracovaní viacročného strategického plánu mesta,
  • participuje na tvorbe zásad, pravidiel a nástrojov ekonomického riadenia,
  • participuje na tvorbe zásad a stratégií sadzieb daní a poplatkov,
  • navrhuje opatrenia na zníženie nákladov mesta,
  • vytvára metodiku plánovaných ukazovateľov a navrhuje opatrenia na dosiahnutie týchto ukazovateľov,
  • poukazuje na rezervy v rozpočtoch a navrhuje možnosti ich využívania,
  • vykonáva rozbory a analýzy hospodárskej činnosti mestských organizácií a útvarov,
  • predkladá kvartálne reporty finančných ukazovateľov vedeniu mesta,
  • vydáva usmernenia, postupy a metodické pokyny pre oblasť kontrolingu v rámci mesta.