textová verzia pre zrakovo postihnutých textová verzia | štvrtok 20. február 2020 | meniny: Lívia
vyhľadať spojenie MHD
pohotovosť lekární

Rozpis pohotovostných lekárenských služieb od 17.00 hod. do 22.00 hod.

20. 02. 2020
Lekáreň PRI NEMOCNICI, Vojtecha Spanyola 39, 01001 Žilina / 20:00 - 22:00
21. 02. 2020
Lekáreň U Štefánika, M. R. Štefánika 822/11, 01001 Žilina / 20:00 - 22:00

celý rozpis
kam dnes

VÝSTAVA: JOŽO KRAKOVSKÝ / SÁM SO SEBOU Rosenfeldov palác

ČIČMANY, ČIČMANY CHIMÁRNA DEDINA: RADENOV Čičmany

Z histórie dopravy na Slovensku Múzeum dopravy v Rajeckých Tepliciach

250. VÝROČIE NARODENIA L. VAN BEETHOVENA Dom umenia Fatra, Žilina (19:00)

ďaľšie podujatia
mailinglist
Prajete si dostávať aktuálne informácie a správy? Prihláste sa do nášho mailinglistu.



Elektronizácia služieb Mesta Žilina

  


tlač, návrat 20.07.2009 | Peter Hapčo

Spotrebiteľská poradňa – Keď nám čistiareň poškodí odev

Bývame prekvapení tým, že šaty neboli dostatočne vyčistené, po vyčistení došlo k zmenám vo farbe, k zrazeniu, alebo rozpadu látky, prípadne k ďalším nepríjemným zisteniam. V takýchto prípadoch sa voči čistiarňam uplatňuje reklamácia kvality čistenia v prípade zlého vyčistenia, alebo náhrady škody v prípade poškodenia.

Reklamácia kvality čistenia a uplatňovania náhrad škôd patrí k najviac problematickým, lebo je väčšinou náročné preukazovať priame zavinenie čistiarne. Obvykle sa nedá vyhnúť vyžiadaniu odborného posudku u špecializovaných odborníkov. Spracovanie posudku je časovo náročnejšie a teda aj finančne nákladnejšie.

Sú odborné posudky, ktoré dávajú za pravdu čistiarňam, a to hlavne u látok ktoré pri uskladnení boli napadnuté moľami. Takéto napadnutie nie je na prvý pohľad ani zrejmé a prejaví sa to poškodením po vyčistení. Často sú reklamácie čistiarňami odmietané, a to hlavne vtedy, ak si zákazník vyčistený výrobok vyzdvihne a reklamáciu sa snaží uplatniť po dlhšej dobe.

V súčasnej dobe sa na našom trhu nachádza nepreberné množstvo rôznych nových látok, najmä z dovozu. Informácie o ich kvalite, materiálovom zložení, chemickej úprave a podmienkach pre ich údržbu a ošetrovanie sú obmedzené a mnohokrát žiadne, i keď je to v rozpore s príslušnými predpismi. Ak sa nám odev, ktorý si chceme kúpiť páči, iné kritériá nás už nezaujímajú. A stáva sa, že takýto odev nemá ani symboly ošetrenia. Problém potom nastáva, ak sme nútení ho dať vyčistiť do čistiarne.

Symboly ošetrovania a materiálového zloženia sa umiestňujú na všité stužky priamo na výrobok, na priložené výsačky, alebo etikety, v návodoch na ošetrovanie, na obaloch. V prípade zakúpenia metráže je dobré nechať si údaje o spôsobe ošetrovania vyznačiť na doklad o kúpe. Z látky použitej na šitie je dobré nechať si ústrižok aspoň vo veľkosti 10x10 cm.

Pozor! Všité stužky s materiálovým zložením a symbolmi ošetrenia nikdy neodstrihávajte. Ak ste si kúpili kvalitný odev, alebo látku, radšej si doklad o zakúpení odložte. Pri reklamácii v čistiarni a žiadosti o náhradu škody ho budete potrebovať.

Margita Palušová, Spotrebiteľská informačná agentúra

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Rady a informácie zo Spotrebiteľskej poradne zriadenej v Klientskom centre Mestského úradu v Žiline sú publikované v regionálnych médiách a na webovej stránke mesta www.zilina.sk. Mesto Žilina zriadilo Spotrebiteľskú poradňu v klientskom centre v novembri 2008 za účelom poradiť občanom vo veciach reklamácií, hrozieb exekúcie, či iných spotrebiteľských otázok. Poradňu je možné navštíviť osobne, kontaktovať telefonicky, alebo mailom.

Spotrebiteľská poradňa je k dispozícii vždy v pondelok od 11.00 do 14.00 h a v stredu od 13.00 do 16.00 h v klientskom centre Mestského úradu v Žiline. Kontaktovať je možné na čísle 041/706 35 16, 0908 532 572, alebo na mailovej adrese spotrebitel@zilina.sk.

článok bol zobrazený 8708 krát zdroj: www.zilina.sk